Odchudzanie -10 wskazówek na skuteczną redukcję masy ciała!

Odchudzanie -10 wskazówek na skuteczną redukcję masy ciała!


Odchudzanie to dla Ciebie żadna nowość? Myślisz, że wiesz już wszystko na ten temat, jednak cały czas coś przeszkadza Ci w osiągnięciu założonego celu? Zapoznaj się z moimi 10 wskazówkami, które podpowiedzą Ci jak skutecznie oraz trwale zredukować swoją masę ciała oraz zmienić swój styl życia.

1. Przestań szukać wymówek!

Pamiętaj nie jutro, nie od poniedziałku, nie od kolejnej imprezy tylko TERAZ! To jest Twój czas! Wykorzystaj go w 100%! Nie czekaj, aż Twoja waga pokaże przerażający wynik, a reszta ubrań zrobi się za ciasna! Pamiętaj, że jeśli nic nie zmienisz w swoim życiu to będzie jeszcze gorzej… 🙁

Jakie wymówki słyszę najczęściej?
• z odchudzaniem poczekam do wiosny, bo teraz te warzywa takie bez smaku…
• teraz są za długie wieczory – z nudów jem słodycze 🙄
• odchudzanie w maju? przecież to sezon grillowy!
• wakacje są po to żeby korzystać z urlopu – nie będą sobie odmawiać!
• wrzesień? dzieci idą do szkoły – nie ma czasu…
• przed świętami – już się nie opłaca!

Wychodzi na to, że dobrego momentu nie ma i nigdy nie będzie, ponieważ trudno jest zrezygnować ze swoich starych przyzwyczajeń! Pamiętaj – jeśli myślisz o tym żeby coś zmienić to jest to Twój pierwszy krok do zdrowia i zgrabnej sylwetki! Czas na kolejny! 😉

2. Zmień nastawnie!

Nie traktuj diety jako pasma wyrzeczeń! Nie myśl, że dieta to czas głodówki trwającej do czasu uzyskania upragnionej sylwetki. Dieta to nic innego jak nowy sposób żywienia, który powinien Cię zaciekawić, zmienić, wzbogacić w nowe doświadczenia. Spróbuj nowych smaków, baw się jedzeniem, zakochaj w gotowaniu, a czas odchudzania nie będzie dla Ciebie torturą, a przyjemnością i nowym sposobem życia. 💡

Pamiętaj, że jeśli głodujesz na diecie to znaczy, że czas ją zmienić!

3. Skończ z cudownymi dietami!

Przestań wierzyć w diety cud! Zaufaj mi nie ma czegoś takiego! Nigdy nie uzyskasz długotrwałego celu bez pracy i zaangażowania. Niech każda obietnica zgubienia znacznej ilości kilogramów w krótkim czasie będzie dla Ciebie przestrogą, że tego typu kuracje mogą nie tylko zniszczyć Twoje zdrowie, ale również wiążą się najczęściej z szybkim powrotem kilogramów i zniechęceniem. Zdrowe odchudzanie zawsze mieści się w granicy spadku 0,5- 1 kilograma tygodniowo! Jak to mówią w tydzień nie przytyłeś to i w tydzień nie schudniesz! Musisz uzbroić się w CIERPLIWOŚĆ, a efekty przyjdą same! Pamiętaj, że im dieta bardziej odbiega od Twojego sposobu żywienia tym trudniej będzie Ci ją utrzymać po kuracji! Zasada jest jedna:

➡ Nie jesteś na diecie! Ty zmieniasz swoje nawyki żywieniowe na zawsze!

4. Zacznij od podstaw!

Nie zaczynaj swojej zmiany od kupna kilkudziesięciu produktów, których zastosowania oraz smaku nie znasz! Na początku jest to zbędny wydatek! Komosa ryżowa, amarantus, mąka gryczana, nasiona chia są Ci obce, a jednak wydaje Ci się, że w dzisiejszych czasach nie można się bez nich obyć? Zacznij od podstaw! Najpierw wprowadzaj stopniowe zmiany w swoim żywieniu : odstaw słodycze i słodkie przekąski, nie podjadaj, jedz regularnie, zrezygnuj z przetworzonej żywności, spożywaj produkty bogate w błonnik pokarmowy, nawadniaj odpowiednio swój organizm, a dopiero potem pomyśl o wzbogacaniu swojej diety 🙄 . Żywienie oparte o najprostsze produkty dostępne w każdym sklepie przyczyni się do spadku masy ciała, poprawy nastroju oraz urody!

5. Szukaj alternatyw!

Masz ochotę na coś słodkiego? Nadeszła faza kryzysu, a Tobie śnią się po nocach słodziutkie batoniki z karmelem w polewie czekoladowej? A może spoglądasz na koleżanki z pracy, które wcinają pączki do kawy, a Ty masz wrażenie, że całe szczęście zostało Ci odebrane? Nie poddawaj się, a kombinuj! 😛 Postaw na zdrowe przekąski, które będą nie tylko smaczne, ale i odżywcze. Możesz upiec batony owsiane, ciasteczka, babeczki i inne przekąski z pełnowartościowych produktów i zaserwować sobie na II śniadanie. Wybieraj mądrze, ale i nie odmawiaj sobie za wszelką cenę przyjemności! Zdrowe słodycze też są smaczne i mogą pojawiać się w Twojej diecie od czasu do czasu.

6. Bądź przykładem i inspiracją dla innych!

Nie bądź samolubem! Nie ukrywaj przed najbliższymi, że chcesz coś zmienić. Zarażaj ich swoim optymizmem i wytrwałością w dążeniu do celu. Uwierz mi przygotowywanie posiłków dla siebie i reszty rodziny nie jest dobrym pomysłem. Takie postępowanie jest męczące, dlatego istnieje ryzyko , że szybko je porzucisz. Bądź autorytetem dla swoich dzieci! Pamiętaj, że one naśladują Twoje zachowania i wybory! Jeśli Ty jesz słodycze to nie oczekuj, że one będą z nich rezygnowały! To Ty masz wpływ na wybory żywieniowe Twoich dzieci oraz ich konsekwencje. Pamiętasz powiedzenie „czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci”? – weź je sobie do serca, bo Ty jesteś Panem losu własnych dzieci. 😯 

7. Bądź władcą swojego czasu!

Bardzo często w gabinecie dietetyka pojawiają się uwagi na temat braku czasu, który uniemożliwia gotowanie zdrowych potraw czy kupowania tego typu rzeczy. Kolejne wymówki (patrz punkt 1)! Brak czasu na gotowanie? Do tej pory tego nie robiłaś? Przygotowanie tradycyjnych dań zajmuje tyle samo czasu co przyrządzenie ich w wersji zdrowej. Brak czasu na zakupy? Nie jest to prawdą! Jeśli ominiesz wszystkie półki sklepowe na których jest żywność przetworzona oraz wysokoenergetyczna to zakupy zrobisz piorunem! 😀 Na początku może być to dla Ciebie pewna nowość, ale po czasie wypracujesz w sobie nawyk przygotowywania zdrowej żywności, planowania zakupów, a przepisy same będą układały Ci się w głowie!

8. Cierpliwość niech będzie Twą cnotą!

Kolejny raz należy podkreślić, że zmiana nawyków żywieniowych i konsekwencje z tego wynikające wymagają cierpliwości. Nie oczekuj zmian w swoim wyglądzie po 3 dniach opartych o prawidłowe zasady żywienia. Nie wchodź na wagę po każdym posiłku! Trzymaj się zasad, a nagroda przyjdzie. Po pierwszym miesiącu zauważysz, że Twój brzuch nie jest wzdęty, spodnie są coraz luźniejsze, a nawet perspektywa wejścia na 4 piętro jest mniej przerażająca. Z upływem czasu nie tylko Twoja sylwetka ulegnie poprawie, ale również stan włosów, cery, paznokci czy wydolność organizmu. Pamiętaj jednak, że poprawa wyglądu zewnętrznego to tylko miły dodatek do wszystkich zmian, które zajdą w Twoim organizmie. Po 3 miesiącach powtórz podstawowe badania laboratoryjne, a zobaczysz, że Twój organizm pozytywnie reaguje na zmianę stylu życia. 🙂

9. Olej ideały!

Ideałów nie ma! Przerobione w programach graficznych kobiety z okładek magazynów nie istnieją! To fikcja! Kwestia nie tylko przeróbki zdjęcia, ale również światła, odpowiedniej pozycji, wciągnięcia brzucha, wyeksponowania pośladów… Na czym Ci zależy? Chcesz być zdrowa i czuć się dobrze w własnym ciele czy szukać aprobaty obcych ludzi? Nie doszukuj się u siebie na siłę mankamentów, ponieważ spowoduje to Twoje zniechęcenie, pogorszenia samopoczucia i nakarmi kompleksy. Jesteś piękna! Powtarzaj sobie to codziennie!

10. Pokonaj efekt jojo!

Krwiożerczy i przerażający efekt jojo to postrach wśród wszystkich osób będących na diecie. Czy rzeczywiście jest taki przerażający? Jasne, że nie! W większości przypadków efekt ten występuje u osób, które dietę traktują jako metodę mającą spowodować spadek masy ciała w określonym czasie. Jak tylko uzyskają satysfakcjonujący wynik to ich motywacja spada. Traktują spadek wagi jako cel sam w sobie i jeśli go tylko osiągną zakładają, że jest on dany na zawsze. Duży, bardzo duży błąd! 😯 Zazwyczaj stopniowo wracają oni do starych nawyków żywieniowych, a ich waga powoli wzrasta. Proces ten trwa trochę czasu, dlatego często jest ignorowany przez te osoby. Waga wraca, a cała winą za to obarczany jest efekt jojo… Łatwiej przecież obarczyć winą zły metabolizm czy efekt jojo odpowiedzialnością za taką sytuację niż przemyśleć swoje zachowanie. Pamiętaj, że tylko trwała zmiana nawyków żywieniowych gwarantuje długoterminowe utrzymanie prawidłowej masy ciała.

 

Wypunktowane przeze mnie 10 wskazówek na skuteczną redukcję masy ciała to według mnie esencja postępowań, które należy przeczytać, zrozumieć i zaakceptować jeśli marzy się o zmianie swojego stylu życia. Są to najczęściej spotykane problemy z którymi spotykam się w mojej pracy z pacjentami. Myślę, że je znasz, ale czy się ich przestrzegasz? 😀 

Oceń artykuł
% [Razem: 0 Śr: 0]

Related Post


Dodaj komentarz

Staramy się redukować spam. Zobacz jak przetwarzane są Twoje dane.

Nowość ! Diety Online.Sprawdź
+